Türkçe dersinde ilk dönem yüksek, ikinci dönem düşük not alırsanız, ağırlıklı not ortalamanız birinci döneme göre düşse bile sınıfı geçebilirsiniz . Çünkü sınıfı geçip geçmeme durumu, ikinci dönem sonunda oluşan dönem sonu ortalamasına bağlıdır
Dönem dersinden kalınca olabilecek bazı durumlar: Sınıf tekrarı: Liselerde, yıl sonu ortalaması 50'nin altında olan ve 3 dersten fazla zayıfı bulunan öğrenciler sınıf tekrarına kalır. Ders alma durumu: Bir sonraki sene, kalınan dersler zorunlu ders olarak alınır ve bu da yükü artırır. Belge alma durumu: Bir dersten kalındığında Takdir veya Teşekkür belgesi alınamaz. Üniversitede ise sınıfta kalma uygulaması yoktur, ancak dersten kalındığında bir sonraki sene o ders yeniden alınır.
1. dönem ortalama tutmadığı için şartlı geçilen derslerden, 2. dönem ortalama tutarsa kalınmaz. Eğer genel not ortalaması (GANO) 2.0'ın üzerine çıkarsa, şartlı geçilen dersler tekrar alınmaz. Her dersin kendine özgü bir sorumluluğu olduğunu ve genel ortalamanın bu durumu etkilemediğini unutmamak gerekir.
Bir sınavın düşük notla geçilmesi durumunda ortalamanın ne kadar düşeceği, alınan not, not ortalaması ve sınava girilen ders saati gibi faktörlere bağlıdır. Genel olarak, sınavdan düşük not almak ortalamanın düşmesine neden olur, ancak bu düşüş miktarı kesin olarak tahmin edilemez. Daha fazla bilgi için, not ortalaması hesaplama yöntemlerini inceleyen kaynaklara başvurulabilir.
Evet, 1. dönem ve 2. dönem konuları farklıdır. 1. dönem konuları, genellikle yılın ilk yarısında işlenen ders konularını içerirken; 2. dönem konuları ise yılın ikinci yarısında işlenen ders konularını kapsar.
1. ve 2. dönem ortalamasını almak için şu adımlar izlenir: 1. Her dönemin ayrı ayrı ortalaması hesaplanır. 2. İki dönem ortalaması toplanır. 3. Toplanan ortalama ikiye bölünür. Örneğin, birinci dönem sonu ortalaması 50, ikinci dönem sonu ortalaması da 50 ise: 50 + 50 = 100 100 ÷ 2 = 50 Bu durumda, öğrencinin dönem sonu ortalaması 50 olur. Ortalama hesaplama işlemi, eğitim kurumunun türüne ve seviyesine göre değişiklik gösterebilir.
1. dönem not ortalamasının 2. dönem üzerinde doğrudan bir etkisi yoktur. Yıl sonu ortalaması, iki dönemin notlarının toplanıp ikiye bölünmesiyle hesaplanır.
İlk dönemde ortalamanın düşük olması durumunda sınıfta kalma, öğrencinin bulunduğu eğitim seviyesine göre değişiklik gösterir. Ortaokulda, 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda sınıfta kalma uygulaması yoktur. Lisede ise yıl sonu ortalaması 50'nin altında olan ve 3 dersten zayıfı bulunan öğrenciler sınıf tekrarı yapmak zorundadır.
Eğitim
Türkçe ilk dönem yüksek ikinci dönem düşük olursa ne olur?
Türkiye'nin en doğusu başlangıç meridienine göre hangi yöndedir?
YKS başvuru nasıl yapılır?
Yedi yıldız hangi takım yıldızı?
Tıp fakültesi vücut sistemleri nelerdir?
Türkiye'deki göller nasıl oluşmuştur?
UMİS nedir?
Türkiye'nin uzay sondası var mı?
Yanardağlar en çok hangi ülkelerde var?
Varlık nedir sorusuna verilen 3 cevap?
Tıpta ilk 5000 kaç puan?
Türkiye'nin ovaları yükseklikleri nelerdir?
Yayın denizi tarih zor mu?
Venüs ve Dünya neden bu kadar yakın?
Ve puan ne demek?
Türkiye'nin kısa tarihi ne zaman yazıldı?
Yakındoğu Üniversitesi Türkiye denkliği var mı?
Yarı metallerin özellikleri nelerdir?
Yerçekimi neden Newton'a göre kütle çekim kuvvetidir?
Türkiye'ye en çok volkanik göl hangi bölgede?
Yeni yetmeler kaç yaşında?
Yaz okulunda hangi dersler açılır?
Y= x doğrusu neden simetriktir?
Yaz gündönümü kaç gün var?
Türkiye'deki bulutlar nereden geliyor?
Ve no3 ne anlatıyor?
Uygun davranış konusu nedir?
Volkanik dağlar hangi levha sınırlarında oluşur?
Uluslararası ilişkiler kuramları nelerdir?
Tıpta hangi İngilizce kullanılır?
Yaprak kenarı çeşitleri nelerdir?
Türkçe PREP eğitimi kaç seans?
Türkiye'nin en doğusu hangi boylamda?
Unvan ve meslek aynı şey mi?
Türkiye'nin en büyük fay hattı hangi ilde?
Uzay yolculuğunda astronotlar ne hisseder?
Yeryüzü nedir?
Uzviyet ve uzuv arasındaki fark nedir?
Uzaydan çekilen dünya görüntüleri neden yuvarlak?
Yere batan sarnıcı neden su geçirmez?